Bedrijfsverhuizing : Kosten verhuizing
16827
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16827,page-child,parent-pageid-16831,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-verhuizenkosten,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Bedrijfsverhuizing

Vraag gratis offertes aan bij max 5 verhuisbedrijven

Kosten bedrijfsverhuizing

Een bedrijfsverhuizing kan veel tijd kosten. En dat is natuurlijk zonde, want deze kostbare tijd kunnen uw werknemers beter besteden aan hun eigen werk. Daarom worden er vaak gespecialiseerde verhuizers gezocht voor een bedrijfsverhuizing naar een nieuwe locatie.
Wilt u weten op welke kosten u kunt rekenen bij een bedrijfsverhuizing? Lees meer over de kosten bedrijfsverhuizing: wij hebben voor u een schatting van de kosten gemaakt.

Kosten bedrijfsverhuizing

Variërende kosten bedrijfsverhuizing

De prijs kan variëren en is afhankelijk van een aantal factoren. Zo is uiteraard de bedrijfsinventaris bepalend voor de prijs. Bij bedrijven gaat het vaak om een aanzienlijk groot aantal spullen. Hoe meer spullen moeten worden verhuisd, hoe meer het verhuizen gaat kosten. Een bedrijf met 10 werknemers zal veel minder spullen te verhuizen hebben dan een bedrijf met 100 werknemers, en dit is terug te zien in de totale kosten.

Daarnaast ligt het er ook aan hoeveel verhuizers worden ingehuurd voor de klus. Als u verhuist naar een nieuwe woning, is het besparen van kosten misschien belangrijk en huurt u een of twee verhuizers in. U zit dan nog een paar dagen in de rommel, maar wanneer u weer tijd heeft kunt u uw nieuwe huis aan kant maken. Voor een bedrijf is het besparen van kosten vaak niet de belangrijkste overweging bij het kiezen van een verhuisbedrijf. Het is voor bedrijven vooral belangrijk dat het verhuizen zo snel mogelijk wordt afgerond en dat de werknemers direct weer aan het werk kunnen. Door extra verhuizers in te huren, bent u misschien wel meer kwijt, maar gaat het verhuizen ook sneller.

Kosten extra verhuizers
Omschrijving Uurtarief
Kosten per verhuizer € 30
Kosten extra verhuiscoördinator € 60

Daarnaast moet u ook nog rekening houden met andere extra kosten, waaronder de voorrijkosten. Deze hangen af van de tijd die het kost voor het verhuisbedrijf om naar het laad- en los adres te rijden en weer terug te rijden aan het einde van de dag.

En ook aanvullende diensten hebben effect op de totale kosten. Zo kunnen sommige verhuisbedrijven u helpen bij de inkoop en verkoop van kantoormeubilair of zelfs bij het verhuren hiervan. En heeft u handyman services nodig? U kunt ook verhuizers inschakelen voor allerlei klussen zoals reparaties, schilderwerkzaamheden, cv-installaties ontluchten, verwijderen en leggen van vloeren en het monteren en demonteren van meubelstukken. De kosten hiervan? Voor de extra werkzaamheden zullen de verhuizers meer uren in rekening brengen, wat u uiteindelijk terug ziet in de totale kosten. Maar dit bespaart u wel enorm veel werk.

Voorbeeld prijs bedrijfsverhuizing

Om een beeld te krijgen, geven wij hier een voorbeeld. Stel uw bedrijf heeft 50 werknemers. U moet dan rekenen op het verhuizen van 50 werkplekken en zo’n 10 dozen per werknemer. Daarnaast moet ook de vergaderruimte en de keuken worden meeverhuisd. De totale omvang: 300 m3. Om dit in een werkdag te verhuizen heeft u nodig:

Voorbeeldkosten bedrijfsverhuizing
Activiteit Totaalkosten
3 grote verhuiswagens
2 verhuisliften
8 professionele verhuizers € 6000

Kosten bedrijfsverhuizing: ICT ondersteuning

ICT is vaak een belangrijk onderdeel van de bedrijfsverhuizing. U wilt zo min mogelijk tijd verliezen. De werknemers moeten zo snel mogelijk weer aan het werk kunnen, zonder teveel problemen te ondervinden tijdens de verhuizing. Daarom is een goede afstemming met de ICT-afdeling belangrijk. Een professioneel verhuisbedrijf houdt hier rekening mee.

De verhuizers die in ICT gespecialiseerd zijn, maken een inventarisatie van uw apparatuur en zorgen ervoor dat de spullen bij elkaar blijven tijdens de verhuizing. Ook kunnen zij helpen met het aan- en afkoppelen van systemen. Zij kunnen ervoor zorgen dat de kabels netjes worden weggewerkt en dat u direct aangesloten wordt op telefonie en het internet.

Het serverpark verhuizen is een van de grootste taken tijdens de bedrijfsverhuizing, omdat de server de belangrijkste schakel is binnen uw ICT-afdeling. Bedrijfsverhuizers die gespecialiseerd zijn in het transporteren van de ICT-afdeling, gaan met de grootste zorg om met uw servers. Zij zijn op de hoogte van de risico’s en berekenen van te voren de draagkracht van liften en het risico op stoten en trillen. Indien nodig leggen ze extra vloerplanken neer, om de servers zo stabiel en gecontroleerd mogelijk naar buiten te kunnen rijden.

Met gespecialiseerde verhuizers hoeft u zich geen zorgen te maken over uw kostbare apparatuur. Deze ICT-verhuizers kunnen ook in het weekend en ’s nachts doorwerken, zodat uw afdeling zo min mogelijk werkuren verliest. Maar let op, buiten werkuren zal de verhuizer wel een extra tarief rekenen.

De kosten? Voor deze gespecialiseerde ICT verhuizingen kunt u gemiddeld op € 30 tot € 60 per uur per extra verhuizer rekenen.

Kosten bedrijfsverhuizing: bespaar!

Wilt u kosten besparen op uw bedrijfsverhuizing? Dan is het aan te raden om van te voren uw inboedel zelf of met het team in te pakken. Dit scheelt veel tijd tijdens de verhuisdag, waardoor u geen extra kosten kwijt bent aan gemaakte uren door de verhuizers.

Het voordeel van zelf inpakken is dat u een goed overzicht houdt van uw belangrijke spullen, zoals uw documenten en archieven. U weet zelf waarschijnlijk het beste hoe u alles kunt ordenen, zodat u bij het uitpakken het overzicht houdt. Als u gebruik maakt van kleurenstickers en labels om uw documenten te ordenen tijdens het inpakken, houdt u de spullen bij elkaar.

Bedrijfsverhuizing

Planning bedrijfsverhuizing

Bij een bedrijfsverhuizing is een strakke planning van cruciaal belang. Door een zo efficiënt mogelijke verhuizing te organiseren, zullen de werknemers zo min mogelijk tijd verliezen en direct weer aan het werk kunnen. De verhuiscoördinator kan u helpen bij het maken van een planning. Hij zal vragen of u in de avonden of in het weekend wilt verhuizen en of uw kantoor bereikbaar dient te zijn tijdens het verhuizen. Hij zal met u bespreken of u in een keer wilt verhuizen of dat de bedrijfsverhuizing in fases zal worden uitgevoerd. Gaat u naar meerdere locaties of worden locaties samengevoegd? Dan is het verstandig om ook hier rekening mee te houden in de planning. Door met de coördinator de planning op te stellen, bespaart u niet alleen op de kosten, maar heeft u ook een beter overzicht van de totale kosten van de verhuizing.

Houd ook rekening met een eventuele verbouwing van het nieuwe kantoor. Zijn de ruimtes al klaar voor gebruik of moet er nog van alles gebeuren voordat het meubilair kan worden verhuisd? Werken de elektriciteit, de telefoonlijnen en het internet? Voor een soepele verhuizing is het belangrijk dat het nieuwe kantoor helemaal gereed is voor de grote verhuisdag. Zo loopt u geen vertraging op en bent u geen extra kosten kwijt door lastminute problemen.